15. dubna 2015

Mrkvové cupcakes

Krásné ráno!

Nedávno jsem přemýšlela, jaké cupcakes bych si zase po čase udělala. A jelikož je to jaro, rozhodla jsem se pro mrkvové. Možná se vám to bude zdát ujeté, pokud jste nikdy předtím neochutnali mrkvový dort. Ale neodsuzujte to, než to zkusíte, výsledek byl opravdu moc a moc chutný. Cupcakes byly vláčné, plné chuti a nepoznali byste, že jsou vlastně ze zeleniny :)

Co budete potřebovat:

- 1 hrnek hladké mouky
- ¾ hrnku cukru (použila jsem hnědý)
- 1 čajová lžička skořice
- 1 čajová lžička jedlé sody
- ½ čajové lžičky kypřícího přášku
- ¼ čajové lžičky soli
- 1 a ½ hrnku strouhaných mrkví
- ⅔ hrnku oleje
- 2 vejce



Jak na to:

Všechny sypké ingredience smícháme dohromady v jedné misce (tedy mouka, cukr, sůl, kypřící prášek, skořice a soda).



A v druhé misce smícháme mrkve, olej a vejce.



Do vlhké směsi postupně přidáváme sypkou směs, dokud není vše pěkně promíchané.




Naplníme 12 košíčků do cca 3/4 a necháme cca 13 minut péct při teplotě 180°C. Kontrolujte cupcakes, jakmile budou na dotek hotové a po propíchnutí na špejli nezůstává těsto, můžeme je vyndat z trouby. Cupcakes necháme vychladnout.




Nyní si můžeme udělat polevu. Jednoduše smícháme jeden tvaroh, 4 lžíce změklého másla, lžičku vanilkového aroma a moučkový cukr dle chuti. Na vychladlé cupcakes můžeme polevu aplikovat cukrářským sáčkem nebo jen jednoduše lžičkou, záleží na hustotě a jakého chcete dosáhnout výsledku. Já jsem tentokrát místo tvarohu, který jsem neměla doma, použila zakysanou smetanu, a tak jsem měla polevu dost řídkou, nicméně v lednici pak ztuhla a bylo to dobré.







Dejte mi vědět, zda jste někdy mrkvový dort nebo mrkvové cupcakes už dělali / chutnali a zda se povedly :)


Žádné komentáře :

Okomentovat

Děkuji všem za vaše komentáře! :)